Erik start de Helpdesk

Erik bemand Senioren helpdeskHelpdesk voor Senioren

Tijdens gesprekken met bezoekers van Huis van Rie komen wel eens zaken voorbij zoals boodschappen laten bezorgen of het boeken van een (aangepaste) vakantie. Wij vinden dat we met deze en andere praktische vragen iets moeten doen. Daarom gaat Erik Seffelaar de helpdesk bemannen tijdens de dagen dat hij bij Huis van Rie komt. De meest uiteenlopende vragen kunnen gesteld worden, zoals tuin onderhoud door de klussenbalie van Winkel van Rie tot het vergelijken van mobiele telefoonaanbieders. Onderin dit artikel staat een volledige beschrijving van de service lijst.

Op dinsdag en donderdag tussen 10.00 tot 12.00 uur en 14.00 tot 15.00 uur kun je terecht bij Erik voor al je praktische helpdesk vragen.

Wie bemand de helpdesk?

Maar eerst stelt Erik zich aan je voor. Mijn naam is Erik Seffelaar en ben 53 jaar jong en vader van twee kinderen. Ik woon in Nootdorp en ben getrouwd met Annemiek. Vanwege een hersenbloeding kon ik mijn werkzaamheden bij de Rijksoverheid niet meer uitvoeren. Des al niet te min ben ik goed in staat om mensen te helpen in de digitale wereld.

Bij de Rijksoverheid heb ik 25 jaar bij het Ministerie van VROM gewerkt waar ik bezig ben geweest met de Handhaving van de milieuwetgeving. De laatste 5 jaar ben ik adviseur geweest op de afdeling Crisismanagement bij Rijkswaterstaat.

Sinds anderhalf jaar ben ik twee dagen in de week bij Huis van Rie voor dagbesteding en doe ik ook nog twee dagen in de week vrijwilligerswerk bij Winkel van Rie. Daar begeleid ik jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt en verzorg ik de verkoop en help met de administratie. Door de ervaring die ik nu heb is de helpdesk bemannen een mooie invulling van mijn tijd.

Erik van de helpdesk biedt hulp bij:

  • Klus aanmelden bij de klussenbalie van Winkel van Rie
    • Tuin onderhoud (Onkruid verwijderen en tuinbankje laten maken)
    • kleine klussen in en om het huis zoals het ophangen van schilderijen, lampen, het boren van gaatjes en dergelijke andere klussen.
  • Samen boodschappen lijst opstellen en eventueel boodschappen thuis laten bezorgen.
  • Het vergelijken van telefoonaanbieders waarbij goed naar de prijs kwaliteit verhouding gekeken wordt.
  • Goederen/spullen laten afvoeren naar Avalex.
  • Samen kijken naar een geschikte vakantie en eventueel hulpmiddelen regelen.
  • Advies over aanschaf van huishoudelijke spullen zoals een bijvoorbeeld een nieuwe stofzuiger, in de vergelijking wordt de beste prijs/kwaliteit verhouding meegenomen.
  • Advies over aanschaf van elektronische apparatuur, zoals bijvoorbeeld een nieuwe tv of laptop.
  • Wanneer mensen problemen in en om het huis hebben, kan de helpdesk meedenken aan een oplossing. Door bijvoorbeeld de gemeente te bellen voor een losliggende tegel of andere ongemakken.
  • Het opstellen van een e-mail bericht aan bijvoorbeeld bedrijven voor het opzeggen van abonnementen of verzekeringen.

Vanzelfsprekend wordt er vertrouwelijk met de gegevens omgegaan. De besproken zaken worden door Erik op papier gezet zodat dit thuis nog eens kan nagelezen kan worden ook door bijvoorbeeld door familie. Wanneer het “akkoord” is, maakt Erik dienst in orde.
Erik staat voor je klaar!
 

You may also like...